GET IN TOUCH

Hoe belangrijk is Social Media voor recruiters

De meeste mensen besteden meer tijd aan social media dan ze durven toe te geven, maar wat is Social Media nou eigenlijk? Social Media is een omgeving waar grote groepen mensen samen komen om te communiceren over onderwerpen die zij belangrijk vinden. Een sociale omgeving waar een hoge mate van interactie plaatsvindt. De naam zegt het al, een sociaal medium dat je laat socialiseren met de omgeving waarin jij je bevindt. Bekende voorbeelden van internationale social media websites zijn: Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Snapchat en zo zijn er nog veel meer.

Dagelijks worden er alleen al op YouTube meer dan vier miljard video’s bekeken. Daarbij niet meegerekend andere partijen zoals Netflix, Facebook, Vimeo, uitzendinggemist. De Nederlandse videomarkt heeft een flinke opmars gemaakt. Nederlands vijf grootste YouTubers, hebben niet voor niets samen zo’n vier miljoen abonnees. Het mooie van video marketing is, dat je het overal toe kunt passen en kan bekijken. Van PC, laptop en tablet tot op je smartphone. Een video is letterlijk een blog, alleen dan in video vorm. Je leeft in het moment, waarbij jij jouw verhaal visueel en bijna tastbaar maakt.

Maar wat voor social media gebruiken recruiters nou eigenlijk?

Linkedin is niet meer weg te denken in het arbeidsproces. De meeste recruiters, headhunters, HR professionals en bureaus maken wel gebruik van Linkedin. Niet alleen als wervingskanaal maar ook in het selectieproces is Linkedin van groot belang. Veel bedrijven hebben hiervoor een zakelijk abonnement waarmee ze op zoek kunnen naar passende kandidaten. Hoe fijn is het niet als jij daar ook tussen zit!

Voor een eerste indruk heeft een recruiter niet zo lang nodig. Uit de vele kandidaten die naar voren komen maken ze een eerste selectie. Daarom is het enorm belangrijk dat je Linkedinprofiel goed bijgewerkt is. Immers je wilt er toch ook graag tussen zitten als de recruiter op zoek gaat naar een nieuwe collega. Hoe actiever je op Linkedin bent, hoe meer je opvalt.

Niet alleen op papier maar ook digitaal is de eerste indruk het aller belangrijkste. Linkedin is hiervoor het uitstekende medium om jezelf te presenteren. Jouw digitale visitekaartje.

Leuke feitjes Wist jij al dat men dagelijks gemiddeld voor meer dan twee uur aan video content online bekijkt? En, dat de videomarketing industrie een industrie is waar miljoenen euro’s aan marketinggeld wordt verdiend?

Phone
Whatsapp
crossarrow-up